FalusiVakáció csoport
logo

biztonsag.nanoweb.hu

Az élet szép, ne az árnyékos oldalán állj


Biztosítás és az adó

MAGYARORSZÁG KORMÁNYA      T/7032. számú  törvényjavaslat   a biztosítási adóról      Előadó: Dr. Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter MAGYARORSZÁG KORMÁNYA      T/7032. számú  törvényjavaslat   a biztosítási adóról      Előadó: Dr. Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter

 

Biztosítási adó mértéke és fogalma


2013 januárjától biztosítási adót kell fizetni, melynek következményeit nem nagyon lehet előre megjósolni. Ha a biztosítók nem akarnak árat emelni, akkor az adófizetési kötelezettségük egészen biztosan a szolgáltatás színvonalának csökkenéséhez, esetleg a szolgáltatási kör szűkítéséhez vezethet. Az biztos, hogy fel van adva a lecke a társaságoknak, hisz a verseny így is elég nagy az ügyfelekért, amennyiben kénytelenek lesznek még díjakat csökkenteni, az egyes biztosítók működésképtelenségéhez is vezethet. Minden esetre az adó egy része várhatóan jelentkezni fog a díjakban, az át nem hárítható összeget pedig a biztosítók saját működésük terén elért költségcsökkentéssel, hatékonyabb munkavégzéssel tudnak talán némileg ellensúlyozni.



A biztosítási adó bevezetése akár azt is eredményezheti, hogy a társaságok fejlesztik, módosítják szolgáltatásaikat, lehetséges például, hogy a lakásbiztosítások esetében bevezetik az önrészt. Ezzel elérhető lenne, hogy bizonyos kiemelt kockázatú tételeknél csökkenteni lehetne a kártérítési limit nagyságát. Biztosítói vélemények alapján arra lehet számítani, hogy az adó bevezetésével a lakásbiztosítások esetében kisebb mértékben, a vállalati biztosításoknál kicsit nagyobb százalékban háríthatják majd át az adót az ügyfelekre.


A biztosítási adó mértéke 2013-tól a gépjármű kötelező felelősségbiztosítás után 30 százalék, a casco után 15 százalék és a vagyon- és balesetbiztosítások setében 10 százalék lesz. Ezek megfizetése mellett azok a biztosítók lehetnek képesek megtartani jelenlegi piaci helyüket, amelyek egyrészt el tudják kerülni a nagyfokú áremelést, másrészt szélesíteni tudják ügyfélkörüket szolgáltatásaik, termékeik fejlesztésével és e mellett ügyesen ki tudják gazdálkodni a baleseti adó összegét. Ha a cascót nézzük, érdemes lesz a biztosítóknak elgondolkodni azon, hogy olyan terméket visznek piacra, mely kisebb fedezettel szolgál, de jó áron eladható, még esetleg magasabb önrésszel is. Ez a tendencia egyébként már a biztosítási adótól függetlenül is tapasztalható, mivel a régi autók tulajdonosai sok esetben jelenleg is csak a legminimálisabb fedezetű, olcsó casco biztosítást kötik meg.


A kötelező gépjármű felelősségbiztosításra terhelt 30 százalékos baleseti adó még nem jelentett óriási díjtöbbletet az autósok számára, de kérdés, mekkora terhet jelent majd a biztosítási adó egy részének beépítése is a kötelező díjába. Ez már érezhető költségtöbbletként jelentkezhet az üzembentartóknál is. Ezt a fajta biztosítást pedig mindenkinek kötelezően meg kell kötnie, úgy hogy feltételezhetően itt lesz majd a legnagyobb fluktuáció az ügyfelek részéről.


Fel lehet készülni arra, hogy a biztosítási adó elindulásával jelentős mértékben meg fognak szaporodni a felmondások, hiszen a szerződni készülő ügyfelek minden esetben a legkedvezőbb termékeket keresik majd. Ettől várható a biztosítási piac akár teljes átrendeződése is, amit igen nagy verseny előzhet meg az ügyfelek megszerzése és megtartása érdekében.

 

Casco biztosítási adó - Ha vált akkor ezt könnyen megspórolhatja!


A 2013.01.01. -től hatályba lép az új biztosítási adótörvény. E szerint a casco biztosítási adó mértéke 15 százalék lesz.



 

 



Az adót a biztosító kell, hogy megfizesse, az ebből befolyó bevétel pedig a központi költségvetésbe folyik majd be. Nagy a valószínűsége annak, hogy az adó bevezetése díjemelkedés von majd maga után, biztos, hogy legalább részben a biztosítók áthárítják az adót az ügyfelekre. Amennyiben a szerződés lehetővé teszi, érdemes a cascót váltani, vagy újra kötni a biztosításunkat, ezzel jó pár ezer forintot meg lehet takarítani, melynek mértéke átlagosan több mint az adó összege.


Mivel a casco biztosítás adó mértéke az éves díj 15 százaléka lesz, ez elég nagy plusz terhet jelenthet az autósoknak. A biztosítóknak megéri már most azon elgondolkozni, hogyan tegyék népszerűbbé, kelendőbbé termékeiket. Akkor járhatnak talán jól, ha olyan konstrukciókkal jelennek meg a piacon, amelyek kisebb fedezetet biztosítanak, akár magasabb önrésszel, de még jó áron értékesíthetők. Ez a piaci jelenség egyébként már most is jelen van, hiszen a régi gépkocsik üzembentartói már most is szemmel láthatóan a legolcsóbb casco biztosításokat választják, alacsony fedezettel.


A biztosítót terhelő casco biztosítási adó egy részé feltehetően beépül a jövő évi díjakba, így kérdés, hogy lehet majd ezen a téren megtakarítani egy kicsit. Ennek egyik lehetősége az online kötés, vagy például, ha ugyan annál a társaságnál a kötelezővel együtt kötünk cascót, ezekben az esetekben igen magas kedvezményeket lehet elérni. Ekkor ugyanis az alacsonyabb biztosítási díjnak arányosan kevesebb az adóvonzata is.

 

Újabb cikkek a témában:

Casco biztosítási adó - Ha vált akkor ezt könnyen megspórolhatja!


A 2013.01.01. -től hatályba lép az új biztosítási adótörvény. E szerint a casco biztosítási adó mértéke 15 százalék lesz.



 

 



Az adót a biztosító kell, hogy megfizesse, az ebből befolyó bevétel pedig a központi költségvetésbe folyik majd be. Nagy a valószínűsége annak, hogy az adó bevezetése díjemelkedés von majd maga után, biztos, hogy legalább részben a biztosítók áthárítják az adót az ügyfelekre. Amennyiben a szerződés lehetővé teszi, érdemes a cascót váltani, vagy újra kötni a biztosításunkat, ezzel jó pár ezer forintot meg lehet takarítani, melynek mértéke átlagosan több mint az adó összege.


Mivel a casco biztosítás adó mértéke az éves díj 15 százaléka lesz, ez elég nagy plusz terhet jelenthet az autósoknak. A biztosítóknak megéri már most azon elgondolkozni, hogyan tegyék népszerűbbé, kelendőbbé termékeiket. Akkor járhatnak talán jól, ha olyan konstrukciókkal jelennek meg a piacon, amelyek kisebb fedezetet biztosítanak, akár magasabb önrésszel, de még jó áron értékesíthetők. Ez a piaci jelenség egyébként már most is jelen van, hiszen a régi gépkocsik üzembentartói már most is szemmel láthatóan a legolcsóbb casco biztosításokat választják, alacsony fedezettel.


A biztosítót terhelő casco biztosítási adó egy részé feltehetően beépül a jövő évi díjakba, így kérdés, hogy lehet majd ezen a téren megtakarítani egy kicsit. Ennek egyik lehetősége az online kötés, vagy például, ha ugyan annál a társaságnál a kötelezővel együtt kötünk cascót, ezekben az esetekben igen magas kedvezményeket lehet elérni. Ekkor ugyanis az alacsonyabb biztosítási díjnak arányosan kevesebb az adóvonzata is.

 

 

 

 


Szeretnél egy ilyen weblapot teljesen ingyen?
Ez a weboldal a Nanoweb honlapszerkesztővel készült.
© Minden jog fenntartva.